Een overzicht
- KlantInstitute for Real Growth
- Onze IT’ersJob
- SleutelwoordenAUTOMATISEREN
De uitdaging
Hoe kunnen we een structuur creëren die de hoeveelheid tijd die we besteden aan de administratieve processen van de onboarding van onze deelnemers vermindert?
Onze rol en doelstellingen
Samen met de klant hebben we eerst het huidige proces in kaart gebracht. Waar zitten de repetitieve taken en welke zaken kosten de meeste tijd. Dit resulteerde tot verbazing van de klant in weinig handmatige handelingen. Op basis van dit lean proces zijn we aan de slag gegaan. Hierbij hebben we zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de bestaande applicaties en systemen van de klant. Dit voorkomt onnodige implementatiekosten en de noodzaak om nieuwe systemen aan te leren.
Op basis van de tests hebben we nog wat laatste aanpassingen gedaan. Zo hebben we voor de eerste 3 weken reminders toegevoegd als de deelnemers niet de hele onboarding hadden afgerond. Na de laatste check van HR werden de deelnemers op een persoonlijke manier welkom geheten in het programma.
Het resultaat
Een gestructureerde onboardingsflow die HR meerdere uren per week bespaart. De totale besparing van 4 uur per week heeft zich al na 16 weken terugverdient.
Benieuwd geworden naar het werk van IRG? Bekijk gerust hun website!
Het proces
Het proces van A-Z!
Proces in kaart brengen
Samen met de klant kijken naar het huidige proces
Proces automatiseren met bestaande applicaties
Kijkend naar het IT landschap hebben we geprobeerd het proces zo veel mogelijk te automatiseren zonder nieuwe applicaties toe te voegen
Puntjes op de i
Op basis van de eerste user feedback hebben we de automatiseringen nog wat aangescherpt tot het een perfect efficient proces