KPN

Bekijk onze casus hier!

shapeshapeshapeshape

Een overzicht

  • icon
    Klant
    KPN
  • icon
    Onze IT’ers
    Job
  • icon
    Sleutelwoorden
    BUSINESS INTELLIGENCE

De uitdaging

KPN was op zoek naar een tool om letterlijk ‘de temperatuur te meten’ op enkele van de belangrijkste thema’s binnen hun organisatie.

Hun uitdaging: hoe kunnen we dit meten en resultaten teruggeven op een gestructureerde maar leuke manier?

Onze rol en doelstellingen

Vanuit KPN waren er een aantal voorwaarden en doelstellingen waarmee we aan de slag zijn gegaan. Ten eerste werd er gevraagd een tool te maken die gemakkelijk te gebruiken is voor managers. Managers kunnen een “meting” aanvragen voor hun team en bepalen hoe lang hun team de tijd heeft om hun visie/gevoel op de thema’s in te vullen.

Vervolgens was de tweede stap dat managers na de aanvraag een typeformulier krijgen opgestuurd dat ze kunnen delen met hun team. In deze typeformulier kan het team vervolgens kiezen hoe ze specifieke thema’s waarderen op een schaal van 1 tot 10. Nadat de door de beheerder bepaalde tijd is verstreken, worden de resultaten automatisch naar de beheerder (en eventueel anderen) gestuurd.

Het resultaat

KPN heeft nu meer grip op hoe het team tegen bepaalde thema’s aankijkt en kan kiezen waar ze in toekomstige sessies in investeren.

Het proces

Het proces van A-Z!

icon

Klantbehoeften in kaart brengen

Om een passende oplossing te ontwikkelen, moesten wij in kaart brengen wat de klant wilde meten

icon

Ontwikkelen geautomatiseerde tool

Vanuit de klantbehoefte hebben wij een geautomatiseerde rapportage tool gemaakt die direct feedback gaf.

icon

Reflectie

Vanuit de inzichten uit de geautomatiseerde tool zijn de eerste stappen gezet om hoogover op de afdelingen te reflecteren op de belangrijkste thema’s

Join Autogrowth!

Geintereseerd geworden in Autogrowth? Klik dan op de gele knop om met ons in contact te komen.

icon
loading...